Conferències

ABEAM. Radar de Carretera o GPS? Parlem d'avaluació

Idea inicial sobre la conferència d'obertura de la #27jABEAM A l’aula, actuem com un radar de carretera o com un GPS? Parlem d’avaluació:
Detectar errors o acompanyar el viatge? Una metàfora per repensar com ajudem l’alumnat a aprendre.



XX JAEM València: En busca de la conexión perdida

Les connexions són ponts des d'on es fan enllaços entre conceptes o idees, enllaços que aporten continuïtat i coherència. Què és una connexió matemàtica? Per quin motiu són valuoses? Com podem estimular els nostres estudiants a buscar-les?

Aquestes i altres són preguntes a les quals intentarem donar resposta en aquesta cerca de connexions. El nostre recorregut establirà, inicialment, relacions entre blocs de contingut matemàtic.  Explorarà les afinitats que podem trobar entre matèries de nivell educatiu i entre nivells educatius. I, finalment, entrellaça exemples dels àmbits que formen l'acrònim STE(A)M.

Números, Polígons, Música, Llengua, Fotografia, Mesura, Temps i Biologia seran algunes de les parades que efectuarem a la nostra exploració.



Jornada APMCM: Joc Story 1,2,3, Jocs per aprendre Matemàtiques

Els jocs proporcionen situacions relacionades amb idees i conceptes matemàtics
● La seva estructura és equivalent a la dels problemes
● Obren portes a idees matemàtiques generals
● Poden connectar idees i conceptes molt diversos
● Tenim un ventall quasi infinit de possibilitats d’elecció. Diversitat


Conferència NIM (CREAMAT): Viatge matemàtic a través del temps educatiu. D'infantil a batxillerat.

Idees que planen al voltant del viatge:

  • Utilitzar contextos estimulants i que puguin relacionar-se amb els coneixements previs de l’alumnat, i aprofitar-los.
  • Treballar la capacitat de fer preguntes dels estudiants
  • Ajustar el temps i la tipologia de les tasques i el ritme de treball 
  • Afavorir la diversitat d’enfocaments en cada situació. 
  • Seqüenciar detalladament el pas del concret a l’abstracte. Utilitzem taules i fem previsions!
  • Utilitzar múltiples representacions de les idees matemàtiques
  • Utilitzar el treball en grup i treballar amb material

Competències matemàtiques a Secundària. Representació i comunicació

Xerrada compartida amb Joan Jareño, 
Parlem dels processos matemàtics de comunicació i de representació. Tot i que ens centrem molt en la representació, la comunicació, com no pot ser d'una altra manera, plana per sobre de qualsevol tasca matemàtica que proposem.



Dades i atzar. Parlem d'estadística i probabilitat: un model matemàtic i de treball.

Què vol dir fer Estadística?
  • Formular-nos preguntes
  • Recollir dades
  • Analitzar les dades
  • Interpretar els resultats
  • Conclusions


Comentaris