Ciència i Joventut
Ou en contacte amb vinagre. Què passa i perquè? |
What matters in learning science is not only what we know but how we know what we know and how that knowledge came to be. Anything less offers only a partial view of the achievements of science.
Aquesta frase l’he vist en el web de Jonathan Osborne, Catedràtic a School of Education, Stanford University. Fa referència al fet que l’ensenyament-aprenentatge de les ciències es fonamenta en tres parts: el que coneixem, com ho coneixem i com hem arribat a assolir-lo.
Arrel d’aquest coneixement he arribat a una entrevista que li van fer l’any 2006 a “El País” on parlava de les necessitats d’aprenentatge en ciències dels nostres joves.
Idees interessants que proposa:
- Treball pràctic: Els estudiants han de relacionar proves i arguments
- Cal promoure discussions sobre idees correctes i també i més important, les incorrectes.
- Les fórmules escrites a la pissarra no serveixen.
Arribarà un moment en que proposa aquestes idees ja no serà innovació, serà realitat. Però quant haurem d’esperar?