Ciència i joventut

Ciència i Joventut
Ou en contacte amb vinagre. Què passa i per què?

What matters in learning science is not only what we know but how we know what we know and how that knowledge came to be. Anything less offers only a partial view of the achievements of science.
Aquesta frase l’he vist en el web de Jonathan Osborne, Catedràtic a School of Education, Stanford University. Fa referència al fet que l’ensenyament-aprenentatge de les ciències es fonamenta en tres parts: el que coneixem, com ho coneixem i com hem arribat a assolir-lo.
Arran d'aquest coneixement he arribat a una entrevista que li van fer l’any 2006 a “El País” on parlava de les necessitats d’aprenentatge en ciències dels nostres joves.
Idees interessants que proposa:
  1. Treball pràctic: Els estudiants han de relacionar proves i arguments
  2. Cal promoure discussions sobre  idees correctes i també i més important, les incorrectes.
  3. Les fórmules escrites a la pissarra no serveixen.
Arribarà un moment en què proposa aquestes idees ja no serà innovació, serà realitat. Però, quant temps haurem d’esperar?

Comentaris