El joc com a element educatiu


El joc com a element educatiu


En el programa “Quèquicom” del 5 de gener de 2012 s'emetia el capítol Juguem. Aquesta és la primera frase del text: Jugar estimula la creativitat, la intel·ligència i les capacitats socials.
A banda de diverses experiències, el programa mostra com l’expert en jocs Oriol Ripoll planteja jocs o en modifica les seves normes, per tal de fer-los més atractius.
No puc deixar de pensar, i és una idea que em volta pel cap des de fa molt temps, la importància dels jocs per aprendre matemàtiques, la seva semblança amb la resolució de problemes em sembla incontestable. Penso que fa estudiants més creatius, els ajuda a veure que hi  ha situacions que poden tenir més d’una solució  i poden aprendre de manera més tranquil·la a millorar les situacions on han comès errors amb l’objectiu de millorar la seva manera de jugar, cosa  que moltes vegades quan fem matemàtiques no podem assegurar.
En situacions com aquesta sempre busques maneres de recolzar les teves opinions. La frase interessant l’he trobada en el bloc “El blog alternativo“, on hi ha una interessant entrevista amb Francesco Tonucci.
“S’aprèn més jugant que estudiant”
El vídeo també és molt interessant.
Un joc per si voleu practicar. El jugaven els egipcis ja fa molts anys, és diu  EL SENET.
I per acabar , una xerrada interessant al voltant dels jocs:  Jane McGonigal: Els jocs online poden crear un món millor