Quins avantatges i quins inconvenients he trobat en la meva tasca docent com a professor de matemàtiques pel fet de no ser llicenciat o graduat en matemàtiques?
Cinc anys després, vaig aprovar oposicions i vaig entrar en un institut públic. Aquí va començar la segona fase de la meva història. D’ençà d’aquest moment, la meva dedicació va ser exclusiva a les matemàtiques de BUP i COU i vaig observar, a partir dels llibres de text del moment, que els continguts no havien canviat massa d'ençà que jo els havia cursat, penseu que sóc de la segona promoció de BUP. Els coneixements, pel que fa a aquest nivell educatiu, ja els tens, però has d’aprofundir-hi per tal de buscar una comprensió més clara, atès que els has de transmetre als estudiants. En aquesta fase vaig haver de tornar a estudiar, sobretot en fer classe a COU. El pes de la selectivitat sempre ha estat important! En aquest sentit, cal destacar la col·laboració i el contacte amb altres docents de l’àrea que em van permetre superar aquestes dificultats. Per altra banda, en aquest moment se’m va fer evident la necessitat de poder ampliar els meus coneixements en camps de recerca Matemàtica més avançats (fractals, llenguatges de programació,...) per tal de poder-los portar a l’aula. Això va requerir un esforç afegit important, cosa que segurament no hagués passat si hagués cursat la llicenciatura de Matemàtiques.
I la tercera etapa d’aquesta història, s’inicia després d’un temps dedicat a la gestió d’un centre de Secundària. En acabar l’etapa directiva, primer vaig entrar en contacte amb persones que formaven part d’APaMMs, Carme Aymerich i Xavier Vilella entre d’altres, i després del CREAMAT, dirigit per Anton Aubanell.
Amb els primers, vaig connectar les maneres de fer de Primària i de Secundària, diferents d’entrada, però amb molts punts de contacte, més dels que em pensava fins aquell moment. A banda, activitats com “Fem Matemàtiques” o les Jornades d’Educació Matemàtica organitzades per les associacions que formen FEEMCAT es van obrir davant meu des d’una perspectiva diferent, la de poder participar en la seva organització tot treballant conjuntament amb docents de tots els nivells educatius, des de Primària fins a la Universitat.
L’intercanvi d’idees, la seva discussió, la presa de decisions entre persones de diferent formació i llocs de treball diversos formen un dels bagatges més importants de la meva carrera docent.
Aquesta interacció i el treball amb el CREAMAT em van ajudar a aprofundir en la meva tasca sobre didàctica de les Matemàtiques i em van conduir a una tesi doctoral sobre l’aprenentatge d’aquesta ciència amb mitjans digitals.
I per finalitzar, considero que, independent del moment professional en què em trobés, l’avantatge més important i enriquidor de tota la meva carrera ha estat viure i formar part de l’extraordinari dinamisme i creativitat que tenen totes les persones que formen part del món educatiu matemàtic.